KANDUNGAN DIDALAM ALPHA LIPID LIFELINE

“Apakah Keutamaan Anda?”

Pendidikan * Pekerjaan * Keluarga * Harta * Gaya Hidup * Kesihatan???

SEGALANYA TIDAK BERMAKNA HANYA KESIHATAN PALING UTAMA!!

Setiap diantara kita sedar segalanya tidak akan memberi makna sekiranya kesihatan kita tidak terpelihara. Kita tentu pernah melihat mereka yang terlantar dikatil-katil hospital menunggu dan menanti untuk sihat kembali. Ketika terlantar harta yang menimbun tidak bermakna lagi, biar kereta mewah dihalaman, biar isteri cantik seksi atau biar apapun jua…Ketahuikah anda setiap saat tubuh kita semakin lemah melawan penyakit? Tubuh kita, sering diserang pelbagai bakteria, virus, patogen yang terdapat di udara, makanan, minuman dan tempat kita tinggal. Dan malangnya seringkali kita ‘kalah’ dalam melawan penyakit yang menyerang.Semakin berusia, tubuh kita kehilangan kekuatan Antibodi yang disebabkan oleh Pencemaran, Penghawa dingin, Tekanan emosi, Pemakanan yang tidak sihat, Merokok, Virus dan sebagainya.Penyakit Yang Bakal Tiba :-Sindrom Metabolisma, Ingatan dan Emosi, Tekanan Darah Tinggi, Arthritis & Sakit Sendi, Osteoporosis, Buah Pinggang, Diabetes, Strok, Serangan Jantung & Kekedutan.Tidak seorang pun dari kita ingin mendapat penyakit-penyakit diatas ini. Namun masa yang berlalu akan tetap menjadikan kita tua dan tubuh kita menjadi semakin lemah. Dikala inilah penyakit yang tidak kita undang tiba satu persatu. Dan kita tidak boleh lari darinya…Kita hanya berusaha, Allah yg menentukan..Alpha Lipid bukan ubat, tetapi sebagai makanan tambahan yang merangsang pembentukan sel-sel dan mengandungi anti bodi yang boleh melawan penyakit dengan izin ALLAH S.W.T.. InsyaAllah KESIHATAN ITU HARTA YG PALING BERHARGA…

Kandungan  yang boleh anda perolehi didalam Alpha Lipid LifeLine  :- Kandungan Vitamins

Kandungan yang boleh anda perolehi didalam Alpha Lipid LifeLine :- Kandungan Minerals 

Kita hanya berusaha, Allah yg menentukan..
Alpha Lipid bukan ubat, tetapi sebagai makanan tambahan yang merangsang pembentukan sel-sel dan mengandungi anti bodi yang boleh melawan penyakit dengan izin ALLAH S.W.T.. InsyaAllah

KESIHATAN ITU HARTA YG PALING BERHARGA…
Kandungan yang boleh anda perolehi didalam Alpha Lipid LifeLine :- Total Immunoglobulin
Kita hanya berusaha, Allah yg menentukan..
Alpha Lipid bukan ubat, tetapi sebagai makanan tambahan yang merangsang pembentukan sel-sel dan mengandungi anti bodi yang boleh melawan penyakit dengan izin ALLAH S.W.T.. InsyaAllah
KESIHATAN ITU HARTA YG PALING BERHARGA…
Kandungan yang boleh anda perolehi didalam Alpha Lipid LifeLine :- Kandungan Tambahan
Kita hanya berusaha, Allah yg menentukan..
Alpha Lipid bukan ubat, tetapi sebagai makanan tambahan yang merangsang pembentukan sel-sel dan mengandungi anti bodi yang boleh melawan penyakit dengan izin ALLAH S.W.T.. InsyaAllah
KESIHATAN ITU HARTA YG PALING BERHARGA…

Kelebihan Alpha Lipid Untuk Hamil, Semasa Hamil & Selepas Melahirkan

SEBELUM HAMIL:
Wanita2 yang merancang untuk hamil, adalah disarankan minum Alpha Lipid setiap hari agar rahim berada dalam keaadaan kuat dan sihat serta bersedia utk menempuhi tempoh kehamilan yang baik sepanjang 9 bulan. Alpha Lipid juga baik utk kesuburan (persediaan kehamilan).

DALAM TEMPOH KEHAMILAN:

IBU HAMIL
Sepanjang kehamilan, pengambilan Alpha Lipid akan melengkapkan segala zat-zat yang diperlukan oleh ibu dan bayi didalam kandungan. Sekiranya anda tergolong dalam golongan wanita yg alah semasa awal kandungan, Alpha Lipid boleh membantu anda utk mengurangkan alahan tersebut. Si ibu juga akan berasa lebih segar dan sihat sepanjang tempoh kehamilan. Kandungan kalsium yg tinggi boleh mengelakkan sengal2 tulang atau kekejangan otot yg selalu berlaku kepada wanita hamil.Ada juga pengguna mengatakan dengan minum Alpha Lipid semasa hamil, badan akan mantain!!! Tidak naik badan secara mendadak seperti yang selalu berlaku kepada wanita hamil.

SI BAYI:
Mengikut pengalaman-pengalaman ibu yang minum Alpha Lipid sepanjang mengandung, mereka mengatakan bayi yg lahir kulitnya putih, halus dan gebu (macam colostrum agaknyaaa..)
Bayi juga akan menjadi kelihatan bijak dan matang kerana mendapat khasiat Alpha Lipid yang merupakan brain food yg sangat membantu dalam peningkatan fungsi otak.
Bayi juga akan kelihatan cergas dan mempunyai tulang yg kuat serta rambut yang cantik…insyaALLAH….Disebabkan bayi sudah menerima Alpha Lipid yang mengandungi faktor imun serta antibodi semulajadi sejak di dalam kandungan, kebanyakan bayi yang dilahirkan agak kuat sistem pertahanan badannya, dan sukar utk mendapat sakit kuning/jaundis selepas dilahirkan.

DALAM TEMPOH BERPANTANG:
Ibu boleh minum Alpha Lipid sepanjang tempoh berpantang, ibu akan lebih segar dan Alpha Lipid akan membantu mempercepatkan penyembuhan luka2 dalaman semasa melahirkan. Susu badan juga akan menjadi banyak dan lebih berkhasiat utk diminum oleh bayi. Agen pembakar lemak yg terkandung dalam Alpha Lipid juga boleh membantu ibu langsing kembali seperti sediakala.. 🙂

Banyak sekali fungsi khasiat Alpha Lipid ini, so apa yang anda tunggu lagi. Kalau anda tak lalu untuk minum susu tepung biasa, minum je lah Alpha Lipid (kolostrum). Rasa sedap ~ vanilla je…Xboleh minum susu? Capsule pun ada..

Cara Meningkatkan Kadar Metabolisme Badan

Susah sangat nak kurus? Dah cuba diet beria-ia tapi x menjadi jugak? So, anda kena trace balik why is it happening..is it your hormone unstable @ metabolisme yg rendah? Ada beberapa faktor kenapa metabolisme kita rendah & di sini saya sertakan mcmana nak tingkatkan semula metabolisme badan kita. Semua yg tertulis di bawah ni adalah exactly how SD2 boleh buat kita cepat susut & maintain slim lamaaaaaa…..

1.Bina otot-otot (Build Muscle)

Badan kita sebenarnya berterusan membakar kalori walaupun semasa kita berehat. Kadar metabolisma pada waktu kita berehat adalah lebih tinggi pada mereka yang lebih berotot. Setiap pound otot menggunakan 6 kalori sehari manakala setiap pound lemak hanya membakar 2 kalori sehari. SD2 ialah protein drink yg dpt meningkatkan jisim otot anda. Kesan otot kita sedang bekerja membakar lemak ialah apabila kita byk berpeluh. Even buat house chores pun boleh berpeluh sakan, so mcm exercise lah..best kan? Secara tidak langsung, metabolisme badan ditingkatkan. Otot yg padat juga memastikan kulit tegang & tidak menggeleber. Dengan SD2, ianya sangat berkesan & apabila otot padat, risiko untuk berat naik kembali amat tipis.

2.Makan lebih protein

Badan membakar kalori 2 kali ganda bagi menghadamkan protein berbanding lemak atau karbohidrat. Hasilnya, kurang rasa lapar & badan kita bekerja lebih untuk membakar lemak2 tu. Berdiet SD2 kita DIWAJIBKAN mengambil protein & sayuran serta MESTI KURANG/ ELAKKAN makanan berkarbo & manis. KENAPA? Saya akan explain later. SD2 adalah MEAL SUPPLEMENT & BUKAN MEAL REPLACEMENT. Sumber protein yang sihat adalah daging merah, ayam, tauhu, kacang, telur, seafood, cheese, tempe…dll.

3.Minum banyak air 

Badan kita memerlukan air untuk memproses kalori. Apabila kita kekurangan air dalam badan (dehydrated), kadar metabolisme akan menurun. Dalam sehari seorang dewasa memerlukan 8 gelas air masak (plain water). Untuk kekalkan bekalan air dalam badan, kita hendaklah biasakan meminum air masak sebelum makan. Semasa berdiet SD2,digalakkan mengambil atleast 2 liter air dalam sehari.

4.Campurkan ais dalam air

Minuman berais akan menggalakkan badan membakar lebih kalori semasa penghadaman tetapi dengan syarat air tersebut tiada tambahan gula atau cream/susu pekat manis! Shake SD2 dalam air sejuk & jadi lebih sedap mcm milkshake!