Cara Meningkatkan Kadar Metabolisme Badan


Susah sangat nak kurus? Dah cuba diet beria-ia tapi x menjadi jugak? So, anda kena trace balik why is it happening..is it your hormone unstable @ metabolisme yg rendah? Ada beberapa faktor kenapa metabolisme kita rendah & di sini saya sertakan mcmana nak tingkatkan semula metabolisme badan kita. Semua yg tertulis di bawah ni adalah exactly how SD2 boleh buat kita cepat susut & maintain slim lamaaaaaa…..

1.Bina otot-otot (Build Muscle)

Badan kita sebenarnya berterusan membakar kalori walaupun semasa kita berehat. Kadar metabolisma pada waktu kita berehat adalah lebih tinggi pada mereka yang lebih berotot. Setiap pound otot menggunakan 6 kalori sehari manakala setiap pound lemak hanya membakar 2 kalori sehari. SD2 ialah protein drink yg dpt meningkatkan jisim otot anda. Kesan otot kita sedang bekerja membakar lemak ialah apabila kita byk berpeluh. Even buat house chores pun boleh berpeluh sakan, so mcm exercise lah..best kan? Secara tidak langsung, metabolisme badan ditingkatkan. Otot yg padat juga memastikan kulit tegang & tidak menggeleber. Dengan SD2, ianya sangat berkesan & apabila otot padat, risiko untuk berat naik kembali amat tipis.

2.Makan lebih protein

Badan membakar kalori 2 kali ganda bagi menghadamkan protein berbanding lemak atau karbohidrat. Hasilnya, kurang rasa lapar & badan kita bekerja lebih untuk membakar lemak2 tu. Berdiet SD2 kita DIWAJIBKAN mengambil protein & sayuran serta MESTI KURANG/ ELAKKAN makanan berkarbo & manis. KENAPA? Saya akan explain later. SD2 adalah MEAL SUPPLEMENT & BUKAN MEAL REPLACEMENT. Sumber protein yang sihat adalah daging merah, ayam, tauhu, kacang, telur, seafood, cheese, tempe…dll.

3.Minum banyak air 

Badan kita memerlukan air untuk memproses kalori. Apabila kita kekurangan air dalam badan (dehydrated), kadar metabolisme akan menurun. Dalam sehari seorang dewasa memerlukan 8 gelas air masak (plain water). Untuk kekalkan bekalan air dalam badan, kita hendaklah biasakan meminum air masak sebelum makan. Semasa berdiet SD2,digalakkan mengambil atleast 2 liter air dalam sehari.

4.Campurkan ais dalam air

Minuman berais akan menggalakkan badan membakar lebih kalori semasa penghadaman tetapi dengan syarat air tersebut tiada tambahan gula atau cream/susu pekat manis! Shake SD2 dalam air sejuk & jadi lebih sedap mcm milkshake!

Leave a Reply & Like This Post

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s